четвъртък, 17 декември 2020 г.

Да поговорим за коледните сладки с роял айсинг - сезон Зима 2020 /Част втора/


Здравейте отново!

Време е за втора част от коледните публикации /припомням, че първата част публикувах преди няколко дена/, като този път бързам да представя комплект номер 3, номер 4 и номер 5 от коледните ми сладки с роял айсинг. Трита комплекта са напълно различни.

Отново уговорката е, че както в предишната част от публикацията и тук ползвам купен роял айсинг /заради петте причини, които там съм споделила/. Най-често ползвам боичките на следните марки: Шугърфлеър, Фънкейкс, Уилтън, Америколор, Слайкомерс, Реинбоу, Декора и още една мака, на която спряха вноса и на която ми е останало бялото.

Понеже ме чака голямото декемврийско коледно печене и рисуване /пак ги оставих за последния момент/, не мога да пиша дълго и подробно, защото времето много ме притиска.

Набързо представям новите декорирани сладки. Ще конкретизирам и техническата информация за цветовете.

Първият комплект е с цветове: аленочеревно, холизелено, светлокафеникаво, бяло и разбира се захарна поръска - на Уилтън са пръчиците в червено и зелено, а на Фънкейкс са топчетата имел. Металическата боя е розовото на Рейнбоу, цвят праскова също е тяхна. Любимите ми бои са тези на Фънкейкс, които са много нежни и леко матови, и имат лека перла вътре в тях, но е така деликатна, че сладките блестят само погледнати на силно слънце и малко под наклон. За съжаление тези бои в момента не се внасят. Има алтернатива разбира се. Тук съм ползвала бои на Фънкейкс /любимите ми, леко матирани и леко перлени цветове/, на Уилтън /бежовото/, на Декора /червеното/, на Рейнбоу /розово злато и пастелната праскова/...








Вторият комплект е с малко бройки, защото само експериментирах. Този комплект вече е изяден. Тук пробвах новите си бои на Слайкомерс, като са ползвани три бурканчета с гел боя - тюркоаз, бордо и коледно черевено. Червеното смесих. Те са някак си по-покривни и по-боядисващи, наситени са, но нямат перлен блясък. Цветовете станаха ярки. Златното е на Фънкейкс отново.

Предишния път за коледен комплект номер 2 /от предходната ми публикация/ тюркоазеното беше на Уилтън, така че може да сравните Слайкомерс и Уилътан поне на снимки.  За мен декорацията с бои на Шугърфлеър, Уилтън и Фънкейкс е матирана и леко седефена, дакото тази оцветена с боите на Слайкомерс е лъскава и леко гланцирана. Америколор пък имат електрикова серия бои, които са ефектни, но пък вече не се внасят в Европа.

За мен всички бои са много хубави и няма по- или най-хубава боя, има само начин на ползване и тема, която сме избрали, както има и личен стил на рисуване, и творческо усещане. Творците винаги умело боравят с цветовете, а в различните моменти, различните цветове се ползват - къде повече, къде по-малко. Важно е да не изневеряваме на стила си и почерка си. Цветовете са израз на собственото ни светоусещане!

Следващите сладки /комлект номар 5/ с роял айсинг са в по-специфични конкретно избрани цветове, специално за подарък на конкретни хора. Това зеленикавото клонче, е точно Имел, като за целта имах снимка на истински Имел и представете си моята изненада, когато разбрах, че той няма заострени и многоръбести листа и не е такъв, какъвто си мислех, че е, а е с твърди, плоски, обли листа в цвят студенозеленикаво /с лек синкавосивкав оттенък, когато се изсуши/. Това, което е тъмнозелено и има заострени краища се нарила Илек или Джел, има червени плодчета и също е коледно разстение, с него украсяват къщите и венците. Илек /Джел/ има на шапките, роклята и чорапчето, а Имелът е клончето. Имелът е вечнолезено растение с обли плоски светли листа и бели или червени плодчета, ползва се за украса на Коледа, като се закача на врати и тавани да виси. За Имела има и интересно поверие, че ако влюбена двойка се целуне под него, това предвещава щастлив и дълъг живот на партньорите, изпълнен с любов. Затова освен на Коледа се ползва за декорация на сватби. Имелът бива два вида - бял и червен, като белият е билка.  Гелбоята, която ползвах тук, се нарича Холи грийн! Зеленото е много нежно и леко седефено и матирано, като погледнато под наклон срещу светлината цвета се изменя - направо е вълшебно. Червената едра захарна поръска е на Фънкейк, звездите и малките захарни джиндшифилчовци са на Уилтън, боята на основния цвят е на Фънкейкс също, а червеното е смес от Декора и Слайкомерс. От Рейнбоу е кафявото.

За тези, които са любопитни каква захарна поръска ползвам, ще сложа снимка на част от нея, като това е нищожна част, тъй като имам цял 7 литров контейнер с различни поръски. Показвам само по-коледните, които тук са използвани. Бурканчето с розовата капачка е на Фънкейкс и там е поръската, с която направих нещо като Джел. Тази поръска, в която има пръчици и е на Уилтън, ползвах за коледния кейк, а джинджърите и звездите са върху елхичката. Любми са ми сребърните перли - те са върху снежинките.

Трябваше да има още 10 снимки на новите ми различни и много красиви коледни сладки /последния комплект/, които са 250 броя /да, двеста и педесет/, но изостанах с изпълнението и времето напредна, затова ще публикувам следващите закъсняващи коледни сладки в ОТДЕЛНА нова публикация, или на, или след Коледа. Преди Коледа може би няма да успея. Ето защо, вместо да е от две части, коледната статия ще е от три части. 

За съжаление цели 8 дена, от общия планиран срок на изпълнение, ме боля кръста и това доведе до изоставане от сроковете, защото спрях украсяването. Правя всичко абсолютно сама, не ми помага никой, нямам планетарен миксер и ползвам ръчен обикновен миксер Тефал. Разчитам само на себе си. Меся, мия, пека, рисувам и украсявам сама. Все пак не съм професионалист, а просто много запален любител, искрено обичащ хобито си! До Бъдни вечер остават точно 5 дена. Като се има в предвид, че трябва и подаръци да направя, питка да замеся и елха да украся, съвсем съм се притеснила, дали ще успея. Ето защо, пускам тази публикация преждевременно завършена, а евентуално в следващата част - третата, ще публикувам новите 250 сладки, ако ми остане един ден време да ги снимам... 

За снимането и фудфотографията съм писала и преди в други публикации, и както знаете аз снимам на естествена светлина, за да не влияя на цветовете. Само, че зимата дните са много къси и това е също проблем. Ако все пак не успея със снимаето тази година, просто няма да пиша коледната публикация номер три от поредицата. Стискайте ми палци да имам време за още една статия. 

Пожелавам ви Светли и Весели Коледни Празници!

Бъдете здрави!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...