сряда, 15 август 2012 г.

Торта: Малиново-шоколадово изкушение

    По случай вторият за тази година именен ден на дъщеря ми, реших да напарвя нещо специално. Спрях се на малка тортичка с диаметър 18 сантиметра, като за кратко се двoумях дали да е торта с украса от фондан или да е без фондан. В крайна сметка избрах да е без фондан, понеже мъжът ми не го обича особено, а тортичката щяхме да си я изядем семейному. Естествено, заложих отново на любимите ми шоколадови блатове (на къде без тях?), но този път различното е, че експериментирах с крема. 
   Тортата имаше много крем и беше без желатин (не ползвам желатин). Кремът беше с маслен акцент, но не какъв да е, а с оригинално руско масло, купено от руския магазин Берьозка. За който не е ползвал руско Шоколадово масло, ще кажа, че е невероятно. Едва се сдържах да не го хапна цялото, още преди да направя крема. Благодарение на това масло и на Филаделфията, кремът ми стана плътен, гъст и устойчив на натиск от втория блат. Сложих повече крем и по-малко блат - това се вижда на снимките. Благодаря на Силвето, че ми каза за габровската сметана, това е другият продукт, който тук за първи път използвах, и ми хареса много.
   Освен руското Шоколадово масло тортата има и друг руски мотив - малините. Не за друго, а защото е вдъхновена от любимото руско анимационно филмче на дъщеря ми: "Маша и Мечокът". Ако сте го гледали, сигурно сте забелязали, че в почти всички серии от анимацията присъстват малинките. Маша ги похапва, Мечокът - също. Затова и малката ми принцеска ги беше харесала още преди да ги е опитала. И реших, че й е време да я захраня и с малини.
   Сега ще ви покажа тортичката с предварителната уговорка, че снимките не станаха много добри, защото снимах много набързо, а светлината беше лоша и хич не се справих. Като кликнете с мишката върху конкретна снимка, тя се отваря в пълен размер:


   А ето и разрез на тортата. Парчето не е много равномерно отрязано, но все пак беше за ядене, а не за съзерцаване. :-)


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...