понеделник, 9 декември 2013 г.

Коледни етюди 2013

    Тази година ми е по-трудно да пиша коледни публикации. За разлика от миналата година, ежедневието ми така ме е погълнало, че не намирам мотивация и време, за да сътворя каквото и да било. Не само, че правя много по-малко сладкиши от друг път, но и рядко ги украсявам и още по-рядко ги снимам. За сравнение - миналата година по това време, бълвах по четири-пет публикации на месец.

    Вероятно периодът е такъв, че ме кара да правя всичко друго, но не и творчество. Идеи имам и то цял куп, но просто не остава време за изпълнението им или пък желанието ме напуска точно когато дойде моментът и пак пропускам.
    Странното е, че мъжът ми, който никога не ме е насърчавал за творческа дейност, този път (може би несъзнателно) ме подтикна да създам отново "коледни етюди". Причината - първо ми купи коледен сервиз с елечета във винтидж стил* и второ - сам и без да го подсещам, извади коледната украса от миналата година и ми предложи да украсим къщата. Отказах му! Елха няма да правим у дома, защото ще пътуваме за Коледа. Но някъде там между ваденето на украсите от кашоните и шкафовете и тяхното връщане обратно на място, се родиха снимките, които ще ви покажа.
     А междувременно спретанх едни шоколадови мъфини много набързо. Давам рецептата с уговорката, че чашата, с която мерите, трябва да е една и същта, тоест всички продукти се измерват спрямо един размер чаша. Моята чаша е с вместимост 300-310 мл.
      Продукти:
2 яйца със стайна температура (големи XL или L - пише го на опаковката);
2/3 ч.ч. захар на кристали (може и малко повече ако обичате да ви е по-сладичко);
2/3 ч.ч. прясно мляко (ползвах от 2% масленост, но може и 3%);
1/2 ч.ч. олио;
3 пълни с.л. натурално какао (аз ползвах белгийско какао, което е много силно);
2 ч.ч. брашно (малко "на око" преценявах); 
1 бакпулвер; 
хартиени формички за мъфини;
тава-форма за мъфини с 12 места за поставяне на мъфините.
     Приготвяне:
   Разбивате яйцата със захарта и прибавяте последователно олиото и млякото. Добавяте брашното, бакпулвера и какаото. Сместа трябва да се получи на консистенция като кексово тесто и да НЕ е прекалено течна. Изсипвате сместа в хартиени формички за къпкейкс. Пълните 2/3 от обема им. Печете на 180 градуса около 20-25 минути. Изваждате тавата и я оставяте да се охлади върху метална решетка или дървена скара (внимавайте да не натиснете мъфините при ваденето, защото ще ги деформирате).
    За по-уютно и празнично снимах мъфините с червения коледен сервиз във винтидж стил и с много богата коледна украса. Дали съм прeкалила с декорацията - вие ще кажете.


      Много харесвам коледните играчки от естествени материали - филц, вълна, памук, хартия, картон, канап, дърво, клони, треви, листа, шишарки, ядки и т.н.


    Харесвам и ретро-елементите - напомнят ми на Коледите в детството ми, когато по магазините нямаше толкова богат избор от масовки и кич, и всички семейства сами изработваха  коледните си украси. Ползваха се различни естествени материали.
     Не знам за вас, но аз с умиление си спомням за гирляндите от пуканки и орехчетата, увити в златен станиол. И за снежинките от картон изрязани от капака на някоя кутия и посипани с блестящ прах. Ех, спомени, спомени.... 
    Разбира се, сега има много красиви и интересни коледни неща по магазините. Въпрос на вкус и личен стил е да подберем такава декорация, която наистина да ни създаде уют и празнично настроение.


       Надявам се снимките ми да ви допадат, и да ви вдъхновят за една незабравима Коледа. (Може да ги отворите в голям размер като кликнете върху тях с мишката.)
        И не забравяйте, че коледното настроение и празничният дух, се създава от нас самите. Декорацията е само допълнение. Вярвам, че Коледата на всяко отделно семейство е по своему уникална, пъстра и красива.


                                                                                                                    Искрено ваша: Ели


*Червената чаша с еленче е от колекцията на KORDELLA Gift Masters & Consultants.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...