понеделник, 4 юни 2012 г.

"... и замириса на море" или морски бисквитки за първи юни

   За Деня на детето - първи юни, моя приятелка ми поръча за малкият и син - Денис декорирани бисквити с морска тема. Задължително трябваше да присъства фигурка на рак, защото момченцето е зодия раче :-) 
   Разбрахме се за темата и веднага се заех с бисквитките. 
   Тестото беше тип маслена курабийка. Винаги използвам качествено немско масло - другит не ми допадат, а компромис никога не правя. За захарта също си имам предпочитана марка. Изпекох курабийките, но ги декорирах на следващият ден /последния ден на май месец/. Целта беше за Деня на детето да са пресни, макар, че бисквитите от това тесто по принцип издържат по 3 седмици - сух и траен продукт са, но аз винаги предпочитам да са максимално пресни.
   Направих доста бисквитки, но само няколко украсих, тъй като не ми стигна времето. За една и сащо дата: първи юни, бях изпекла повече от 6 тави сладки и всички бяха с различна форма. Тъй като имам много приятели с деца, а исках да не се повтарям с декорацията, направих най-разнообразни декорирани сладки, които пакетирах в специално купени кутийки.
   Темите бяха цели четири: Морска, Горска, Транспортна  и Цветна. Понеже тук ще пиша само за морските бисквитки, за останлите теми ще напиша отделна статия. Важно е да отбележа, че всички ми се получиха идеално и хората, които почерпих с тях за Деня на детето, бяха във възторг, особено внимание получиха влакчетата. Но за влаковите композиции ще пиша в отделна стаия за да не става тази прекалено дълга.
   Сега да се върна на морските курабийки. Постарах се да са в морски цветове, но и да са реалистични. Раците исках да са в рачешко кафяво-черевникаво, морските звезди в нежно светло синьо. С котвата си играх много, правих я на ръка, без формичка. Исках да направя и една бисквита със спасителен пояс в бяло и ярко червено, но ми свършиха кръглите бисквити, затова не можах да изпълня целия замисъл. Но ще имам в предивд за следващата морска тема да включа и спасителен пояс, и морски фар, и други морски атрибути... 
  Рецептата за маслените сладки може да прочетете в статията: Сватбени сладки за сватбата на братовчедка ми и сладки-калинки за едно момиченце".
  Ето снимки, за да може да разгледате курабийките.
  За да се отворят файловете в пълен размер просто кликнете върху снимките:


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...